Tuesday, June 23, 2015

bengkelkhatkaligrafi

betul, bak kata Ustaz Wahab dan Ustaz Khaidir, dalam masa dua jam tu hanya peruntuk 1/2 jam untuk intro, selebihnya terus ke workshop. buat kerja amali, baru nye dan.. itu la pengalaman first time kas mengendali kan sebuah bengkel kecil ala workshop di pusat ko-ku kotaraya petang ni.. syukur lah, semua nya berjalan 99.7% baik..

cuma adat nyer, kas rasa kena banyak diperbaiki.. contohnya dari segi kanun / disiplin, kedudukan huruf untuk awal, tengah dan hujung, kalau tak tak nye jadi lah adik ni nak tulis mi-ra tadi, tapi guna ya de hujung te, kas tak teringat nok kabo ke deme.. yang dan nya kalau ha pedas duduk nombor dua, yang sebelumnya mesti naik satu tangga, bagus, ingat te..

satu lagi, kalau 3 huruf contoh nun ya ta, hak tengah te kena tinggi sikit kepala dia..tapi kira puashati la, ada yang siap dalam masa ditetapkan, siap bagi keychain lagi sebab siap dan ikut ilmu nya, lebih kurang..

terimakasih bebanyak kawan kas, en.rill rekomen kan kas beri sedikit share kat situ.. dan kesudian en. pegawai pengurus menjemput kas.. kalau ade bajet, lain masa elok surau dia order rehal buat baca Quran te, bila nok berbengkel menulis te tak payoh la kena gerak ke dewan makan, kesian ke rodong aokme seme..

***kalau ada mana-mana sekolah sekitar bandaraya yang sudi menjemput kas untuk sesi bengkel 2jam tulisan jawi dan khat ala kufi, kas sedia je.. bio seme orang muda kite pandai ber jawi ala kufi.. PM je yek..
ikan ni kemain weh, seronok dok main air siteh..

 kira nya kas nok manjat tinggi lagih macam bangunan te.. atas lagi pada pokok nyor te..
laa, siap beri cenderahati lagi, terimakasih lah..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails