Thursday, February 14, 2008

'LonggarLabuh'kan & SexLesson










*****
@8 Jun 2015..
https://www.facebook.com/TheRakyatPost/posts/1008213892530731
https://www.facebook.com/TheRakyatPost/posts/1008213892530731
ikuti di pautan atas, hebohh, seorang makcik mengadu tentang kisahnya dikenakan 'dress code' di sebuah pejabat kerajaan.. rupanya ada arahan sebegini, dan memang pun ada di mana- mana premis kerajaan, contohnya di hospital, tetapi ramai adik-adik AhMoi yang tidak tahu atau buat taktahu hal ini..
tapi kalau pakai cam adik di atas ni, di tempat umum sebegini, ada kah ruang untuk kita menasihati.. harap nya.. akan ada.. di bumi tercinta ini
*****
(lukisan:unplugged)
Tahniah! kerna berpakaian sopan, dan tahniah ke-2, kerana memulakan langkah pertama dalam menutup aurat !
step/ langkah berikutnya, ialah...
'Longgar'(lukisan atas, kiri sekali)&'Labuh'(tengah)! iaitu longgar dan labuhkan tudung, baju dan kain pakaian mu hai wanita2 yg.kusayangi:

.. tudung kepalamu elok nye melepasi bahu, terutama melitupi juga belahan baju,
dan.. apa yang ketara & menonjol di situ..

 baju pun pilih la yang labuh melepasi bahagian2 yang menarik pandangan.. di bahagian bawahpinggangmu... kerna seluruh tubuh badan mu tu.. , dikatakan & diakui lelaki2 sihat..sebagai semuanya menarik

kenapa asyik tuding kat wanita jerk?? sebab dalam bab wanita ni amat berat ujiannya, buat mereka dan buat kaum lelaki.. yang dikatakan paling banyak terdedah dengan gangguan seksual / sexual harrasment / التحرش الجنسي secara tidak langsung daripada kaum wanita yang berpakaian menjolok mata dan menyebabkan debaran jantung mengencang.. 

lalu semoga semua selamat sejahtera aman, tenteram dari dosa, gangguan, kekesalan di akhir nya dan berperanan untuk 'tutuptarikannafsu(lukisan di atas, kanan).. yang melihat dan memandang;  ke atas dan tengah2..
menariknya: satu yg leluasa di egypt / misr, secara majoriti ialah berpakaian tutup aurat bagi wanita2 tanpa kira usia, ada banyak juge yg ketat2 tapi amat kurang yg terbuka di dada dan menayang atas lututnya! agak aman juge la mate kite di sini, semue2 ini ada dalam subjek / mata pelajaran..
.. dalam pelajaran seks/sex/ jantina/ الجنس yg bakal diajar di sekolah seperti dicadangkan, antara tajuknye yelah, aurat itu mewakili bahagian yg menarik dan menonjol, dan menimbulkan tarikan nafsu kepada pihak satu lagi yg melihat, atau menjeling.. (contd.)

se lagi, semoga pakaian mu hari ini lebih baik daripada semalam atau dulu2..,

seperkara: jangan berasa jemu mentaati Allah (dalam menutup aurat, dll) .. buat la yg termampu secara sederhana/ wasathia/ moderate? ..
*************************************
(edited)
*****
ni.. jumpa kat intenet, bagus ni, izinkan sy. guna yek..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails