Saturday, May 23, 2015

laluan-warisan

***
pakcik ni orang kampong je, sesekali dapat jalan ke KL menjenguk tempat bersejarah, rasa teruja, terharu, dan bagus juga, boleh tunjuk gambor nye ke orang kampong kas..


pergi ke stesyen LRT masjid jamek, turun di jalan melaka, ada laluan warisan, menampilkan tulisan ala khat / jawi ni (perasaan kas bercampur baur, sekali rasa bangga, sekali lagi rasa keliru, bangga sebab ada satu penampilan jawi yang diwujudkan di kota raya, keliru kerana dirasakan (kawan-kawan FoKS juga kata..) kaedah dan adunan huruf kufi murabba / square kufi yang dibuat itu tidak menepati disiplin ilmu berkenaan...)

selain replika bola sepaktakraw, karekter Lat dan mini muzium 3D LRT..

***

tetapi sebelum itu, singgah dulu ke dataran merdeka yang selalu orang KL sebut-sebut tu, tak pernoh weh kas pergi ke siteh...
cer tengok gambor hok kas amik neh..





itu pun lepas masuk ke dalam KL city gallery, bayor RM5 tengok lukisan dan yang paling utama, diorang buat guna kayu halus gitu susun jadi bentuk macam-macam, bangunan dan lain-lain.. ditaja syarikat ARCHs..







di akhir galeri, ada kedai cenderamata, kedai kopi.. rupanya tiket tadi boleh redeem dengan air minuman, atau barangan tersebut, jadi kas ambil la satu keychain macam buah dadu tu..
chow...









KL waktu malam... menarik nye, berwarna warni, wei...
***
Cahaya Suria, ber tulisan jawi, yang rasanya antara yang terawal di KL, belum sempat diteliti sejarah mula nya.. kira gah juga di sini..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails